Road trip 2009

Roadtrip 2009 - vestlige USA

Vores USA roadtrip 2009 var en kombination af by, strand, natur og storby.

Byferie i Las Vegas, San Francisco og Los Angeles. Besøg i en række af de klassiske nationalparker og badeferie i Laguna Beach. I alt 21 dage.

Vi var lidt sent ude med planlægning og bestilling. Fly billetter til Los Angeles i slut juni/juli kostede omkring kr. 6500,- Nu prøvede jeg funktionen: ”søg på nærliggende lufthavne” og frem kom John Wayne Domestik Airport. Med Delta Airlines København til Atlanta og skift til indenrigsfly til John Wayne Airport i Santa Ana 60 km syd for Los Angeles. Pris t/r kr. 3,597,- En stor besparelse for at vælge en nærliggende lufthavn.

Full Size lejebil via E-biludlejning i 19 dage, kr. 3,217,-

Dag 1: Afrejse København med Delta Airlines til Atlanta. Igennem immigrationen og med indenrigsfly til John Wayne Airport. Henter bil lige udenfor terminalen og kører til første overnatning imellem Santa Ana og Los Angeles.

Dag 2: Vi kører til Las Vegas og ankommer midt på eftermiddagen til hotel New York New York, direkte med udsigt til The Strip. Det er første gang i Las Vegas, hvor vi nu har tre overnatninger. Kørsel ca. 460 km.

Dag 3-4: Vi er rundt og se alle de spændende tema resort og får også tid til besøg i et outlets center.

Dag 5: Tidligt op og afsted til Grand Canyon National Park. Vi ankommer først på eftermiddagen til dette imponerende område. Vi benytter den gratis shuttle bus og ser en række af de fantastiske udsigtspunkter og oplever mørkets kommen. Det er en storslået oplevelse. Vi overnatter i parken på Yavapai Lodge. Kørsel ca. 455 km.

Dag 6: Vi forlader Grand Canyon og kører via Hoover Dam tilbage til Las Vegas, hvor vi overnatter på Gold Coast Hotel. Kørsel ca. 460 km.

Dag 7: Nu går turen til Death Vally. Vi bruger dagen i dette varme ørkenområde og fortsætter sidst på dagen til Bishop, hvor vi fejer 4. juli. Kørsel ca. 450 km.

Dag 8: Igen tidligt afsted. Vi kører det korte stykke via Tioga passet til Yosemite Nationalpark. Her står den på flotte bjerge, smukke søer, store skovarealer og vandfald. En meget smuk nationalpark, hvor vi brugte hele dagen. Sidst på eftermiddagen kører vi til San Francisco. Vi bor på The Wharf Inn, som ligger helt nede ved vandet og tæt på Pier 39. Her har vi en lille altan med skrå havudsigt.  Kørsel ca. 530 km.

Dag 9-10: To dage i San Francisco. Vi ser bl.a.Pier 39, de berømte sæler, Fisherman's wharf, kører med kabel sporvogne, ser Union Square og besøger Cable car museet samt Chinatown. Ligeledes ser vi Aquatic Park, Musée Mécanique, USS Pampanito, Golden Gate samt Lombard Street.

Dag 11: Inden vi forlader San Francisco kører vi på Lombard Street samt frem og tilbage over Golden Gate. Vi ser San Francisco fra vand siden. Dagen går med at køre ad den fantastiske smukke Highway 1 langs kysten mod Los Angeles. Vi gør hold flere steder og nyder den smukke udsigt. Highway er flottes fra nord mod syd, da du derved kører tættes på vandet og udsigten. Sidst på dagen ankommer vi til San Simeon, hvor vi overnatter. Kørsel ca. 390 km.

Dag 12: Vi fortsætter langs kysten til Los Angeles. Vi gør et kort hold ved Santa Monica og fortsætter til Venice Beach, hvor vi skal bo i to dage på hotel Marina International, tæt på lystbådehavnen og stranden. Dagens kørsel ca. 390 km.

Dag 13: Vi ser lidt af Los Angeles. Vi tager til Hollywood og ser de berømte steder og fortovet med aftryk og stjerner. Vi ser Hollywood skiltet og besøger det hyggelige Farmers market.

Dag 14-21: Vi kører nu den korte tur sydpå til Laguna Beach. En super hyggelig ferieby med flere gode strande, små butikker og flere restauranter. Vi skal bo en uge på Art Hotel på et værelse med balkon og havudsigt. Ugen går med afslapning, daseliv på strand samt udflugter i området.

Dag 21: Vi forlader Laguna Beach fra morgenstunden og kører til John Wayne Airport. Her starter hjemrejsen med Delta Airlines via Atlanta og til København.

Vi ankommer til Danmark på dag 22 efter en rigtig god ferie.